onsdag 16 april 2014

Bak- Pizzasten

Strax innan jul införskaffade vi oss en baksten. Jag bakade julens vörtbröd på den och har därefter även hunnit med att testa pizza, rågbullar, baguetter, hassel- och valnötsbröd, kalljästa bullar, julknäcke och säkert något mer jag glömt bort längs vägen. Jag är i alla fall riktigt nöjd med den, en riktigt bra investering!

Samtidigt som vi köpte stenen passade vi även på att köpa en spade/skyffel som gör det lätt att skjutsa in brödet på stenen i ugnen och lika när det ska ut igen. Jag använder mig alltid av bakplåtspapper mellan stenen och brödet, inte vågat ta kliven över till att baka direkt på stenen ännu. Någon som har testat och kan komma med tips?


Dags att bege sig till jobbet, inte många dagar kvar till påskledigheten nu. Bestämde mig igår för att årets påsktårta får bli en cheesecake smaksatt med mango och passionsfrukt.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: