söndag 2 september 2012

Badrumsrenovering & kameran in på lagning

Hej,
Just nu finns det inte så mycket tid i min vardag för att baka. Vi är i full gång med badrumsrenoveringen (ett projekt som skjutits fram många år nu). Min kamera har jag passat på att lämna in för felsökning då displayen har börjat krackelera något, vilket den inte borde göra efter 1,5 år.

I en lägenhet överflödig av slipdamm och utan min älskade kamera är suget efter att baka inte så stort som det brukar vara. Jag vet däremot att jag har en del recept som jag inte haft tid att publicera ännu. Jag kan nämligen ibland tycka att blogga om bakning kan hjälpa när suget att baka någon blir alldeles för stort.

Bilderna är tagna med min mobilkamera, inte riktigt samma kvalitet som men min andra kamera.

Ingen plast i världen kan hålla inne allt damm
Underbara färger med vitt och grönt ;)
Dagens jobb avklarat, äntligen får grannarna lite lugn och ro.

Många turer till återvinnings centralen har det blivit.

Under helgen har vi haft min svärfar här som har varit till stor hjälp när vi börja riva. I vanliga fall bjuder jag på något gott när vi får besökare, kan erkänna att det tog emot att behöva gå till affären och inhandla ett paket kakor. Har nämligen en tom frys (tro det eller ej) när det gäller bakverk, har passat på under semestern att frosta av frysen.

Riktigt goda var kakorna kan jag meddela!

Nu kanske ni undrar varför jag skrivit detta blogginlägg, det handlar ingenting om bakning. Nej, det är sant. Det jag egentligen ville med detta inlägg var att varna för en eventuell frånvaro en tid framöver. Med det sagt tackar jag för mig och hoppas vi ses snart igen!

Inga kommentarer: