torsdag 19 december 2013

Ischoklad med saffransbräck

Jag är en av få som faktiskt gillar ischoklad. Ska jag bara göra ischoklad bara för min egen skull blir den nio gånger av tio smaksatt med kaffe. Den här gången var uppdraget att förvandla ett mindre lyckat bakverk till de bättre. Jag skulle koka saffranskola och smaksätta med kokos för ett tag sedan, kolan fick koka lite för länge och blev istället bräck. Bräck var inte vad jag hade tänkt mig och istället fick det bli kross i min ischoklad.


Receptet på kola finns här
Uteslut kakao och tillsätt ett kuvert saffran.
Tillsätt 3-5 matskedar kokos när kolan kokat klart och häll sedan ut kolan på en papprad plåt för att stelna.
Receptet på ischoklad hittar du här
Krossa saffransbräcken och lägg i botten på varje form. Häll över ischoklad och låt stelna.
Jag toppade även med lite kross på toppen.


I länken till receptet på ischoklad finns fler andra alternativ för smaksättning, något för alla!

Två arbetsdagar kvar, bäst jag åker iväg till jobbet om jag ska hinna få undan allt inför julledigheten.
God fortsättning!

Inga kommentarer: