torsdag 29 november 2012

Cookies & Cognac

På bussen hem från jobbet idag bläddrade jag i en tidning och såg en bild som fastnade på näthinnan. Det blir så ibland, jag ser en bild på en kaka eller ingredienserna i ett recept som faller mig i smaken och då måste jag testbaka. Ikväll blev det konjakskransar och även pepparkaksbiscotti, receptet på biscotti hittade jag förra julen men det blev aldrig av att jag testbakade. De ligger däremot fortfarande i ugnen och torkar och min tanke är att garnera dem med vit choklad i helgen. Vi får se hur det blir :)

Recept på godsakerna kommer under helgen!

Konjakskransar
När jag kom hem från jobbet (redan då med massor av baklust) såg jag att min tidning hade kommit, julupplagan. YEY! 
Jag har inte öppnat den ännu utan ser fram emot härlig läsning under resan till jobbet imorgon, riktig fredagsläsning!


Det var i Hembakat som jag hittade receptet på konjakskransar, jag var egentligen ute efter en annan tidning som jag spanat in en längre tid nu. Tyvärr väntade jag för länge, det har kommit ett nytt nummer av tidningen och jag har förhoppningsvis lärt mig att inte vänta så länge nästa gång!



2 kommentarer:

Emmelie sa...

Pepparkaksbiscotti ska jag baka nästa helg!
Blev besviken på numret av hembakat :(

Elin Åslund sa...

Jag har nu testbakat två recept ur tidningen, jag tycker nog att detta var ett av de bättre numren som jag köpt iaf :)