onsdag 15 augusti 2012

Bjudmuffins!

Förra veckan hade jag semester. Jag hade möjlighet att låna bil och passade då på att packa med mig halva köket innan jag lämnade Stockholm och körde E4:an upp till Söderhamn. Jag ringde min mamma och frågade om hon hade en köksassistent där uppe som jag kunde låna? Visst svarade min mor, jag har en som jag haft sedan 1981. Äh lika bra att ta med min röda älskling tänkte jag, så även den fick följa med! :)


Man blir van att jobba med sina egna redskap. Man skaffar sig sina favoriter, vet vilka skålar som passar i vilka grytor, hur ugnen fungerar och vart alla saker man behöver finns. Visst kan jag baka en smarrig kaka även hemma hos någon annan, men bäst resultat blir det nog hemma i mitt eget kök :)


Jag kände att jag ville testbaka receptet på browniemuffins i ugnen uppe i Söderhamn för att se att resultatet blev lika bra som hemma. Jag valde att använda andra pappersformar än de jag hade valt till bröllopet (detta då jag hade beställt formar från nätet och inte ville riskera att de skulle ta slut) och när jag sedan såg att det blev lika bra som hemma fick det bli bjudmuffins till min storasyster och med familj.

Receptet på browniemuffins finns här!

Jag passade även på att göra en chokladfrosting och dekorera med gröna nonstop. Dessa gick jag sedan ner med till försäkringsbolaget som hade kontor under lägenheten där jag höll till och bakade hela veckan. 
Mycket uppskattat vill jag lova!


Inga kommentarer: