fredag 20 juli 2012

Manglade kärlhanddukar

Ibland är det de där små sakerna i vardagen som får en att skina upp, vardagslyx helt enkelt.

För mig är manglade kärlhanddukar en av de sakerna, lyx i min vardag. Jag kan tycka att det är rogivande att stå där i tvättstugan och mangla kärlhanddukar och lakan, terapi på något sätt. För att inte tala om känslan när man byter ut den smutsiga och knöliga handduken mot en ren och manglad. Eller känslan av att krypa ner i en nybäddad säng där lakanen är manglade, vilken lycka! Jag har alltid haft fördelen att bo i lägenhet där man har tillgång till mangel men den dagen jag inte längre har det, då kommer jag nog att behöva investera i en egen. 

Nu finns det säkert många av Er där ute som tycker jag är lite löjlig och att mangla är ett slöseri med tid , men jag står på mig. För även om det är år 2012 och jag endast gör det för min egen skull så gör det min vardag lite lyxigare. 
Så jag säger som de skulle ha gjort i rix morronzoo, jag hissar mangeln!


Idag är det fredag och jag har packat min väska och ska tillsammans med en vän bege mig upp till stugan i Hälsingland över helgen. Då jag inte har semester på ytterligare några veckor passar jag på att njuta av helgerna och hoppas denna helg på lite sol men framförallt mycket vila.

På återseende nästa vecka!

Inga kommentarer: