tisdag 27 augusti 2013

Fina kollegor, mer Kladdkaka och äntligen Bilägare..

Att gå från att ha tillgång till bil till att inte ha det är svårt. Nu i sommar hamnade jag i den sitsen och det var dags att ta ett stort beslut, köpa bil eller vara utan. När det kom till krita var det inte ett så svårt beslut ändå, jag vill ha bil! Efter många långa samtal med min far i telefon och timmar på nätet sökande efter en bli som jag kunde tänka mig fick jag provköra en bil som inte alls kändes bra. Lite besviken fortsatte jag i något avtrubbat tempo mitt letande och fick då ett tips om en Mazda 3, jag fick provköra och jag satt som handen i handsken i förarstolen. Efter några dagars grubblande (det måste jag alltid göra innan stora beslut), bestämde jag mig för att den här bilen ville jag ha.

Papperna skrevs under och den 15 augusti fick jag hämta min pärla. Fylld av känslor gled jag sakta ut från bilfirmans parkering i min första alldeles egna bil. Lycka, stolthet, glädje, frihet och på något vis också en känsla i kroppen om att jag äntligen blivit vuxen. Tack till alla som stöttat mig i detta och svarat på alla mina frågor längs vägen, det är inte bara att köpa bil vill jag lova!


Jag hade givetvis pratat en hel del om det stora beslutet med mina kollegor på jobbet, de har fått följa med i processen och jag har även fått många bra tips om vad man bör tänka på. Dagen efter att jag fått hämta pärlan kom en av mina kollegor förbi med detta fina kort tillsammans med två doftgranar. Vad vore vardagen utan fina kollegor?

Tråkigt nog lämnade min kollega oss för nya utmaningar i förra veckan, som tack för den här tiden ville jag så klart baka något och bestämde mig för kladdkaka igen. Denna gång med Daim och Geisha som jag tjatat så länge om. Då jag ville att det skulle vara en överraskning kunde jag inte fråga innan om det var så att hon inte tålde nötter, det fick bära eller brista.

Tyvärr brast det denna gång, hon tålde inte nötter. Som tur var kunde hon ta hem godsakerna till övriga familjen som fick mumsa cupcakes. Lycka till på nya jobbet J, jag kommer att sakna dig!


Jag gjorde två satser av kladdkaka, bara en liten del av smeten gick åt till att göra små cupcakes. De stora kakorna fick mina övriga kollegor mumsa i sig till fredagsfikat. Den ena toppade jag med krossad Daim och i den andra stack jag ner bitar av Geisha. Enligt mina kollegor var det Daim som blev vinnaren, det knäckiga kolatäcket tog hem förstaplatsen.

***Mer om kladdkakorna i nästa inlägg***


Här kommer givetvis också en bild på bilen, vi har redan blivit bra vänner och jag ser fram emot helgen då jag ska bege mig en lite längre åktur. Bara jag och min pärla! :)


Fortsatt trevlig tisdag till Er alla där ute, själv sjunker jag ner i soffan med tidningen BAKA som kom i min brevlåda idag.

Inga kommentarer: