onsdag 16 juli 2014

The Wedding Cakes

Tiden går fort när man har roligt och det är nu snart 3 veckor sedan jag fick säga JA till in prins. Det blev en helt sagolik dag och här kommer lite bilder på bröllopstårtorna. Då jag hade svårt att bestämma mig (Ja, T lät mig bestämma helt över tårtorna) för vilken smak tårtan skulle ha fick det blir två helt olika smaker. Totalt 6 tårtor, Lomelino inspirerade så klart! Tre citrondröm och tre chokladbakelser. 


Jag som älskar att baka och gärna tar mängder med bilder fick denna dag ta ett steg tillbaka och låta andra göra jobbet. Tårtorna är det Paus Bagarstuga i Västerhaninge som har gjort och han som tagit alla bilder i det här inlägget heter Mathias Cederholm


Då en våningstårta aldrig var något alternativ fick det istället bli flera små tårtor i olika höjder. Ni som följer bloggen känner säkert igen alla mina tårtfat :) Den tårta som jag och T skar i prydde jag med med min mammas gamla virkade brudkrona, den blev pricken över i:et.


För att brudkronan inte skulle stå direkt på frostingen la konditoriet en platta i vit choklad i toppen på tårtan. Aningen klurigt att skära en snygg tårtbit vill jag lova, som tur var hade vi redan sagt JA i kyrkan och det gjorde inget att tårtbiten istället blev en "tårthög". Samma blommor som jag hade i håret samt i min brudbukett fick pryda övriga tårtor smaksatt med citron.

Tack alla inblandade för en fantastisk dag!

Inga kommentarer: