torsdag 20 februari 2014

Min födelsedagsTårta

Idag fyller jag år och på lördag blir det kaffe och tårta . Jag har valt ännu en av Lomelinos tårtor att ge mig på, en tårta med smaker som jag tänkt att vår bröllopstårta ska ha. Vi får se på lördag om jag fortfarande känner lika efter att jag fått sätta tänderna i denna citrontårta med fyllning av lemon curd.

Det är inte ofta jag längtar efter att få smaka på en tårta, oftast är det att få skapa den jag brinner för. Nu har jag däremot sett fram emot denna tårta så pass länge och tror verkligen att den kommer bli helt underbar i smakerna att jag mest av allt ser fram emot att just äta den.


Hur blev jag plötsligt så gammal, vart har alla år tagit vägen? Tiden går som vanligt alldeles för fort och det börjar verkligen bli dags att dra i handbromsen, det räcker så här tycker jag! Jag behöver inte bli äldre.

För 10 år sedan gick jag ut gymnasiet, kan det stämma de. Jo , det gör det faktiskt. Jag kan inte säga att jag legat på latsidan sedan dess, konstig nog känner jag mig fortfarande som 19. Not so much older but somhow WAY MUCH WISER. Säkerligen är jag inte ensam om att känna så!


Jag är som sagt tidigare barnslig förtjust i att fylla år, alltid varit och kommer nog alltid att vara. Så idag är det min födelsedag heeela dagen lång.

Happy birthday to me!