fredag 12 april 2013

BAKA

Igår kom den igen, min alltid lika efterlängtade tidning. Jag blir lika glad varje gång! Kanske är det för att den bara kommer sex gånger om år? Man hinner verkligen längta och se fram emot nästkommande nummer och sen hinner man även glömma bort att den ska komma, och så ligger den bara där en dag när man kommer hem. Som sagt; lika glad varje gång!

Detta nummer bjuder på steg för steg beskrivning för frasiga wienerbröd, valnöten är i fokus och med den många recept. Jag skrattar även högt för mig själv när jag läser krönikören Mattias Kristianssons tankar kring robotkakor, så slående och vilken finish. Mattias driver bloggen Bake My Day, där han enligt sina egna ord bakar kreativa kakor, tokiga tårtor, knasiga karameller och om jag själv får tillägga; så många vackra bakverk. Kolla in bloggen och låt dig inspireras!




Inga kommentarer: