onsdag 20 mars 2013

Ännu bättre!

Till min födelsedag bakade jag denna semmelrulltårta. Den var väldigt god precis som den var, men min mamma kom med förslaget om att en klick grädde kanske inte vore en dum idé. Det blev några bitar kvar efter att fikagästerna hade lämnat så dagen därpå passade jag på :)

Jag vispade grädden lätt och rev över lite mandelmassa grovt. Som tur var hade jag sparat lite av den karamelliserade mandeln som jag toppade det hela med. Bra saker kan alltid bli bättre. Tack Mamma för tipset!


Våren var verkligen på besök under föregående vecka, denna vecka däremot kom snön tillbaka. Ja, vad ska man göra, inte mycket som går att göra åt saken. Jag blickar istället fram mot påsken och några extra lediga dagar. Vi kommer att fira påsk hemma hos T och jag smider just nu planer över vad för godsaker jag ska ta med mig. Jag har så svårt att bestämma mig, och det är inte bara när det kommer till bakverk. Jag velar om allt, men sån är jag :)

Trevlig onsdagskväll!

Inga kommentarer: