onsdag 25 april 2012

Två dagar av bak

Just nu är jag väldigt lycklig, har stökat i köket hela dagen (gårdagen lika så) och när det nu bara var disken kvar (vi har ingen diskmaskin!) kom min fästman och erbjöd sig att ta all disk. Vilken lycka, tack älskling!

Jag hade verkligen trott att jag skulle hinna med att lägga upp flera av recepten som jag har bakat under de senaste dagarna, men tiden har runnit iväg. Jag har nämligen varit ledig från jobbet i två dagar och bara bakat. Det är som tidigare nämnt dop för min systerson till helgen och det är massor som ska bakas.

Jag började dagen med att inhandla marsipan till tårtorna, något som visade sig vara mycket klurigare är vad jag hade trott. (Bra att veta till nästa gång) Tårtotna kommer att kläs med en ljusblå marsipan.. Vid lunch påbörjade jag baket och nu när klockan har passerat 22:00 kan jag faktist inte förklara vart alla timmar tagit vägen? Tiden går fort när man har roligt!

Min sovklocka har redan ring, dagen inlägg består därmed endast av en enkel bild. 

Receptet på dessa lyxiga chokladcupcakes kommer upp här på bloggen inom kort.

God natt

Riktigt saftiga chokladcupcakes.

Inga kommentarer: