onsdag 17 april 2013

Tankar..

Ojojoj vilken dag, allt har gått i ett. Tom i huvudet sjunker jag ner i vår nya underbara soffa och sippar på mitt kaffe. Jag hat tv:n på men har valt att stänga av ljudet. Ibland är det bara skönt att lyssna på tystnaden. Jag hör vinden som viner utanför fönstret och måsarna som skriker. Solen strålar fortfarande och vi får nu äntligen välkomna våren till Stockholm. Du har varit sååå efterlängtad!

Idag har vi äntligen bokat en resa. Jag och mina systrar ska semestra tillsammans i sommar, Sverige i alla ära men vi drar till Barcelona! Flygbiljetterna och hotellet är nu bokat och vi kan verkligen börja längta på riktigt! Jag har besökt Barcelona tidigare med kände redan då att staden hade så mycket mer att visa mig än vad jag hade tid till. Nu får jag chansen igen och jag kan knappt vänta.


Här kommer en bild på helgens BÄSTA köp, jag föll pladask och det blev även en stor tavla med samma skrift. Kopparna kommer från Serholt SWEDEN, också kopparna i inlägget om Crème Brulé är från Serholt. Jag kör lite blandade koppar hemma hos mig, blir lite roligare så :)


Fotot nedan är på en lite vägg dekoration som jag bara var tvungen att köpa när jag besökte Taxinge Slott, den hängde där på väggen och ropade mitt namn! Att jag är riktigt dålig på att följa recept till punkt och prickar är ingen nyhet. Jag lägger gärna till, tar bort eller byter ut ingredienser till något som jag själv anser vara en bättre kombination eller för att jag inte har just den ingrediensen hemma :) Samma resonemang gäller för receptet på tavlan, jag tycker absolut att alla ingredienser ska vara med. Däremot kommer jag att måtta ingredienserna på mitt eget sätt när jag rör samman min kaka.


Ett lite annorlunda inlägg idag, jag kan bara hoppas att det uppskattas av några och att ni andra hänger med ändå inför kommande recept på dinkelvåfflor, choklad- och kokostarte m.m.

Inga kommentarer: